Dersin Adı | Nesnelerin İnterneti Sistemleri için Uygulama Geliştirme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 335 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, Android Studio kullanarak Java programla dili ile Android uygulamaları geliştirmenin temellerini öğreneceklerdir. Bu dersin ana amacı, öğrencilerin sensör gibi dış aletlerle iletişim için Android olanaklarından yararlanmalarını ve Android mobil cihazı, nesnelerin interneti (IoT) ağ geçidi olarak kullanmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Android SDK’sı kullanarak mobil uygulama geliştirmeye bir giriş niteliğindedir ve Bluetooth gibi protokollerle cihaz iletişimine özel bir vurgu yapılmaktadır. Yerleşimler, aktiviteler, servisler, yayın alıcılar, veritabanları, Bluetooth adaptörleri ve http bağlantıları gibi temel Android konuları kapsanmaktadır ve pratik uygulama geliştirmeye odaklanılmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Android’e Giriş | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 1 |
2 | UIUX – Yerleşimler ve Kaynaklar | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 7-10, 22, 35 |
3 | Android Uygulama Bileşenleri – Aktiviteler | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 3, 5 |
4 | Android Uygulama Bileşenleri – İstekler | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 4, 6, 15, 24 |
5 | Android Uygulama Bileşenleri – Diziler ve Servisler | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 28 |
6 | Android Uygulama Bileşenleri – Yayın Alıcıları, Yayın İstekleri | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 29 |
7 | Kullanıcı Verilerinin Saklanması – Tercihler ve Ayarlar, SQLite Veritabanları | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 14 |
8 | Ara sınav | |
9 | Bluetooth Düşük Enerji – Tarama ve Duyurma | T. Gaitatzis, “Bluetooth Low Energy in Android Java: Your Guide to Programming the Internet of Things”, BackupBrain, 1st Ed., 2017, ASIN: B0768HSL4R, Ch 4, 5, 11 |
10 | Bluetooth Düşük Enerji – Dışarıdan Veri Okuma | T. Gaitatzis, “Bluetooth Low Energy in Android Java: Your Guide to Programming the Internet of Things”, BackupBrain, 1st Ed., 2017, ASIN: B0768HSL4R, Ch 7, 8 |
11 | Bluetooth Düşük Enerji – Bildirimler ve Veri Akışı | T. Gaitatzis, “Bluetooth Low Energy in Android Java: Your Guide to Programming the Internet of Things”, BackupBrain, 1st Ed., 2017, ASIN: B0768HSL4R, Ch 9, 10 |
12 | Bağlanabilirlik – Ağ İşlemleri, Http Bağlantısı | B. Phillips et al., “Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide”, Big Nerd Ranch Guides, 4th Ed., 2019, ISBN-13: 978-0135245125, Ch 25 |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | ||||
4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır | X | ||||
5 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest